Faglig støtte

Støttecenter

På Carl Nielsen Skolen har vi et Støttecenter med ca. 5 lærere tilknyttet. Det er primært for Børn, der har brug for lidt ekstra støtte, og som ikke alene kan understøttes ved brug af undervisningsdifferentiering og holddannelse, børn der skal tilbydes supplerende undervisning eller anden form for faglig støtte.

Støttecentret sørger for at tilrettelægge mindre undervisningsforløb for den enkelte elev, enten alene eller på hold, almindeligvis af en varighed på ca. 10 uger. Det kan være forløb i form af læseløft, vaks-forløb, stavekursus, matematik-, tysk- eller engelskforløb.

For elever med læsevanskeligheder, der har brug for de nødvendige undervisnings- og tekniske hjælpemidler (Chromebook og Ipad), her hjælper Støttecentret den enkelte elev med at blive instrueret i at kunne gøre brug af hjælpemidlerne i den daglige klasseundervisning. Lærerne i klassen bliver ligeledes instrueret i elevens brug af hjælpemidler, således at lærerne kan være eleven behjælpelig.

For at kunne tilbyde eleven den helt ”rigtige” støtte, tages der også diverse test i Støttecenterregi.