Velkommen til Carl Nielsen-skolens SFO

Velkommen til Carl Nielsen-skolens SFO, se vores børnehavebog vedhæftet nedenfor.

Skolens SFO tilbyder fritidspasning og aktiviteter for 0.-3. klasse.

Efter skoletid er der tilbud til eleverne fra 4. til 6. klassetrin i juniorklubben på skolen.

Vi lægger vægt på, at barnets hverdag i skolen, undervisningsdelen og fritiden i SFO´en, skal ses som sammenhængende del, forstået på den måde, at disse gensidigt har betydning og afsmittende virkning for, hvordan man kan opnå målene for barnet.

Fritiden, altså tiden i SFO´en, har stor betydning for det enkelte barns trivsel, udvikling, dannelse og muligheden for at kunne indlære. Endvidere har tiden i SFO´en stor betydning for samværet og trivslen i den samlede børnegruppe/klasse.

Trivsel er en vigtig forudsætning for at kunne udvikle faglige og sociale kompetencer.

Et rigt, varieret og lærerigt liv i SFO´en er et vigtigt grundlag for barnets fremtid, ligesom en god skolegang og en god opdragelse i hjemmet er det.

børnehavebog.pdf

Shape Created with Sketch.

SFO-en på Carl Nielsen-skolen_0.pdf

Shape Created with Sketch.