Lejrskole & ture ud af huset

Lejrskoler:

Skolebestyrelsen finder det vigtigt, at der i et skoleforløb er tre perioder med lejrskole. Se bilag lejrskole og opsparing for uddybet beskrivelse.

Den første gang er på 2. årgang - Udgangspunktet er et ophold, som styrker klassens sociale aktiviteter i skolens nærområde. Varighed er en til to overnatninger.

Den anden gang er på 5. årgang - Udgangspunktet er et undervisningsforløb relateret til fag-faglige aspekter. Det vil almindeligvis være af varighed på tre dage med to overnatninger.

Den tredje gang er på 8. årgang - Udgangspunktet/formålet er et historisk eller kulturelt forløb i et læringsperspektiv. Lejrskolen er på to til fire overnatninger. Det er lærernes beslutning, hvor turen går hen. Dette er ikke fastlagt på forhånd. Hvis et økonomisk tilskud kunne blive aktuelt, bør lærerne forhøre sig ved forældrerådsrepræsentanterne inden lejrskolen fastlægges.

På de øvrige klassetrin bør ekskursioner være en naturlig del af klassens faglige forløb. Vedtaget og revideret på SB-møde d. 9. november 2022.

Buskørsel:

Til at understøtte oplevelser og læring ude af huset, har SB besluttet at hver klassetrin får tildelt 3 klip pr. skoleår. Man bruger ca. et klip pr. bustur, afhængig af busturens længde. Det er også muligt at dele klip, ved samkørsel mellem klasserne.

Lejrskole og opsparing.pdf

Shape Created with Sketch.